Vanligaste felmeddelanden vid inläsning POS-Data Argus X

Ändrad den Fre, 28 juni, 2024 vid 3:46 E.M.

Felmeddelande ”Kund saknas”


Detta betyder att grossistkundnumret saknas eller är felaktigt på kundkortet.

Leta Reda på kunden i Affärspartner – Kunder

Öppna kundkortet och välj fliken grossist, lägg in grossistkund numret på rätt grossist, ex 99998 COOP POS

Hittar du inte kunden, lägg upp en ny och lägg in grossistkund numret på rätt grossist, ex 99998 COOP POS.

 

Felmeddelande ”Sortiment saknas”

Detta betyder att EAN koden är felaktig eller saknas på produktkortet.

Öppna produktkortet och lägg in rätt EAN kod i fältet Artikelns EAN.


 

 

Felmeddelande ”Felaktig produktklass”.

Gå in under Affärspartner - Block och öppna de block som det gäller, ex Coop.

Leta reda på produktnumret och välj rätt produktklass i listan.

När alla felen är rättade, Klicka på UppdateraKlicka sedan på Spara när inga fel syns i listan. Klicka sedan på Skapa om Rapporter.


Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov