Felmeddelande ”Kund saknas”
Detta betyder att grossistkundnumret saknas eller är felaktigt på kundkortet.
Leta Reda på kunden i Affärspartner – Kunder
Öppna kundkortet och välj fliken grossist, lägg in grossistkund numret på rätt grossist, ex 99998 COOP POS
Hittar du inte kunden, lägg upp en ny och lägg in grossistkund numret på rätt grossist, ex 99998 COOP POS.
Felmeddelande ”Sortiment saknas”
Detta betyder att EAN koden är felaktig eller saknas på produktkortet.
Öppna produktkortet och lägg in rätt EAN kod i fältet Artikelns EAN.
Felmeddelande ”Felaktig produktklass”.
Gå in under Affärspartner - Block och öppna de block som det gäller, ex Coop.
Leta reda på produktnumret och välj rätt produktklass i listan.
När alla felen är rättade, Klicka på Uppdatera
Klicka sedan på Spara när inga fel syns i listan. Klicka sedan på Skapa om Rapporter.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov