Företagskalendern hittar du under Administration.
Här lägger du till diverse frånvaroorsaker som t.ex. semesterdagar, VAB, konferens, röda dagar m.m.
För att lägga till en frånvaroorsak på alla säljare, t.ex. Konferens klickar du på "Gruppnamnet", väljer orsaken och markerar dagarna det gäller. Då sparas frånvaroorsaken på alla.
Vill du endast lägga till frånvaroorsak på en säljare; tryck på namnet i vänster spalt, klicka på orsaken, t.ex. Semester och märk dagarna det gäller genom att klicka på dem. Då sparas detta på endast den specifika personen.
Dagarna du markerat som en frånvaroorsak i kalendern räknas bort i exempelvis olika typer av besöksrapporter.
I och med detta visas korrekta snittbesök i rapporter.
Skulle du vilja lägga till ytterligare orsaker i kalendern, kontakta oss för hjälp
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov