Det finns två vägar att komma till EDI / Monitor.
Via Administration.
Det finns även en genväg som ligger under Notifiering.
EDI monitorn ska kontrolleras varje dag.
Via tratten går det att sätta filter för att du ska få fram det du vill titta på.
Det går att sätta filter på:
- Orderdatum
- Datum när ordern skapades
- Ordernummer
- Kund
- Kedja
Om du trycker på de tre prickarna på raden för kund får du fram ännu fler filtermöjligheter.
När du lagt in de filter du vill ha så trycker du på Sök.
Överst får du fram knappar för varje status någon av de framsökta ordrarna ligger i. Genom att klicka på någon av knapparna filtrerar du lätt fram de order som hamnat i just den status du valt. För att få bort detta filter trycker du på samma knapp igen.
Beroende på vilkan status EDI ordern har kan du behöva göra vissa åtgärder.
Ej skapad (Fel G. Artnr) - Detta måste åtgärdas och ordern måste skickas om.
Ej skapad (Fel G. Kundnr) - Detta måste åtgärdas och ordern måste skickas om.
Ej Behandlad - EDI ordern har ännu ej gått iväg.
Skickat ej bekräftat - Ordern är skickad men har ännu inte fått svar.
(Står denna text kvar imorgon kontakta Nordman support)
Bekräftad Men... FEL. - Denna order har gått iväg men innehåller "fel".
(Brukar oftast stå vad för fel i kolumnen Statustext,eller på orderraden.)
Bekräftad - Order OK
Bekräftad med reservation - Order OK men kan vara något som har förändrats, ex framflyttad leverans.
Avslutad - Order OK
Blockunika ordersvar finner du i manualerna nedan:
ICA: https://support.nordman.se/sv-SE/support/solutions/articles/19000127638-edi-ordersvarsmeddelande-ica
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov