Produktkort

Ändrad den Fre, 28 Maj, 2021 vid 2:55 E.M.

Du hittar produkter under Sortiment - produkter


Klicka på Sök för att se alla aktiva artiklar (Filtrera på status för att se inaktiva artiklar)

Klicka på Artiklar i vänteläge för att få fram alla artiklar som har en bock i rutan "Artikel i vänteläge"


I sortimentslistan är alla kolumner filtreringsbara, klicka i en kolumn och skriv ditt sökord.

Exempel:
Vi skriver Kaffe i kolumn benämning. Då visas endast produkter med Kaffe någonstans i benämningen.



Om du dubbelklickar på en produkt öppnas produktkortet.

Produktkortet består av flera flikar.

Första fliken är basdata om artikeln, den innehåller information som namn och storlek. 

Expoartiklar
Expoartiklar visar vilka artiklar som är ingående i den valda exponeringsenheten. Volym är antal konsumentenheter som finns i exponeringen.



Fliken Leverantör, Gruppering, Klassificering:
Här har du möjlighet att gruppera artikeln i olika klassificeringar eller grupperingar för att på ett lättare sätt kunna följa upp mer detaljerad försäljning. 


Fliken Kedjor: Här har du möjlighet att se artikelns kedjestatus.


Fliken Point-of-Sale:
Används för POS data. Visar en summering antal sålda per styck samt andelen % av era kategorier på kedjan.


Fliken EANKOD: 

Klicka på knappen Lägg till.

Markera fältet under EANKOD och skriv in den 13 siffriga EAN koden.




Fliken Egna Fält:
Här har ni möjlighet att definiera egna fält tillsammans med Nordman.




Fliken Anteckning:
Här kan du skriva en anteckning om produkten.




  • Klicka på knappen Lägg till.
  • Skriv in en titel på anteckningen och en beskrivning i fritextrutan.
  • Om du vill kan du knyta ett dokument till anteckningen genom att klicka på öppna.
  • Klicka på Spara.



Fliken dokument: Under fliken dokument kan du spara dokument gällande produkten.

Klicka på knappen importera, välj dokument och klicka på öppna.



Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov