Status EDI iPad

Ändrad den Ons, 14 maj vid 10:29 F.M.

De Edi-ordrar som får tillbaka någon typ av felmeddelande lägger sig under Status Edi

Klicka på ikonen, då ser du vilka ordrar det rör sig om. 

Det är endast de ordrar som får in någon typ av felmeddelande som lägger sig här inte de som går igenom utan problem.

Ordrarna lägger sig i datumordning vilket betyder att den senast tagna ordern ligger högst upp.

För att se vilken typ av felmeddelande som order fått klickar du på

Klicka på orderraden, då dyker en ny ruta upp där du kan läsa vilket felmeddelande ordern har fått.                          
Det kan vara så att felmeddelandet inte ligger på alla rader så klicka på varje rad för säkerhets skull.

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/19031512546/original/YgST7i4L3xpreKFlie5JkPpj0VnVjLUrtg.png?1536609420

Det finns olika typer av felmeddelande och alla gör inte att raden/ordern blir avvisad.
Vissa felmeddelanden dyker endast upp som information.

Nedanstående lista kan hjälpa till att tolka felmeddelandena.

 

Leveransdag framflyttad

De byter leverandag

Ordern bli ej avvisad, bara info

Varning stor ordervolym

Stor volym inlagd på denna rad

Orderraden blir ej avvisad, bara info

Ej Skapad (Fel G.artikelnr)

Någon artikel har felaktigt grossistartnr

Denna går ej från Argus

Ej Skapad (Fel G.kundnr)

Felaktig eller saknad lokaliseringskod

Denna går ej från Argus

Artikel ej aktiv

Den markerade artikeln är ej aktiv

Orderraden blir avvisad

Artikel...Borttagen ur sortiment

Den markerade artikeln är ej aktiv

Orderraden blir avvisad

Datum felaktigt

Kort framförhållning eller levdag passerad

Hela ordern blir avvisad

 

När du läst igenom dagens meddelanden och åtgärdat det som behövs kan du rensa sidan.

För att rensa under Status EDI klickar du på ikonen som ser ut som en fyrkant med en pil uppåt

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/19033244947/original/CQlBP0EuSVi8EQqA7yXS_2PN6FFeOLFvSQ?1539693040


När frågan nedan dyker upp, klickar du på Markera som läst


https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/19033245073/original/MxO6nlGZBGHlrG8pn3uc62HbJqMkzznwMQ?1539693127

Nu kommer Status EDI att tömmas och du kommer alltid lätt se om det dyker upp nya order med meddelanden.

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov