Startsidan
Denna vy består av tre delar: Checklista, Kalender och funktionsknappar.
Checklista:
I denna vy får du en överblick över hur säljcykeln går.
Kalender:
I denna vy kan du se dagens planerade besök (1), arbetsvecka (5), vecka (7) och månad (31).
Du kan även se vad som är registrerat på varje kund.
Huset: Utfört besökt
Lastbil: Order registrerat
Pratbubbla: Notering finns angivet.
Röd markering: Visar att denna kund är planerad på en annan dag än besöksdagarna som är angiven på kundkortet.
Funktionsknappar:
I denna vy ser du alla funktions knappar.
En siffra i röd ring visar vad du har kvar att göra, den blåa är vad som är utfört.
1.Karta:
Karta över alla kunder.
2.Besök:
Lista över alla planerade besök.
3.Planering:
Du får upp en kalender där du kan planera besök.
4.Uppgifter
Här visas alla befintliga uppgifter och du kan även skapa nya.
5.Körjournal
Här skapar du din körjournal.
5.Kommunikation
När du har jobbat klart i Argus för dagen behöver du göra en kommunikation, detta är för att allt utfört arbetet ska komma in i Backoffice, när du klickar på knappen kommer kommunikationen att starta.
6.Frånvarorapport
Här ser du en sammanställning på vad du lagt in för frånvaroorsaker i Företagskalendern.
Uppföljning
1.Oattesterade Order
Här hittar du alla orders som inte har attesterats ännu. Den röda siffran visar antalet oattesterade orders.
2.Orderhistorik
Här ser du alla dina registrerade order.
3.Besökshistorik
Här ser du din besökshistorik.
4.Status EDI
Här kan du se hur många edi ordrar du har, där det har återkommit ett svar. Den röda siffran visar antalet EDI orders.
5.Analysen:
Är ett rapport verktyg för uppföljning av kunder
6.Listning:
Här kan du se hur många artiklar av antal möjliga som har blivit listade.
7.Marknadsundersökning:
Här kan du se samtliga marknadsfrågor samt hur många som är besvarade.
8.Order i vänteläge:
Här kan du se hur många orders som ligger i vänteläge.
8.Leveransplan:
Här kan du följa upp en kundernas leveranser under en längre tidsperiod.
9.Pix
Här hittar du de bilder som du har besvarat via marknadsfrågor eller laddat upp bilder på kunder.
10.Dashboard
Här hittar du uppföljningar och rapporter.
Basdata
1.Kontaktpersoner
Här kan du se en lista över alla kontaktpersoner.
2.Kunder
Här kan du se all information för dina kunder.
3. Sortiment
Här kan du se hela sortimentet.
4. Prislista
Här kan du se prislistan för varje kedja.
5.Förslag
Här hittar du förslag skapade från Backoffice men du kan även skapa dina egna förslag.
6. Dokument
Här hittar du alla dokument som är kopplade till en kund.
7. Pris per grossist
Här ser du vilket sortiment som är tillgängligt för en specifik grossist samt priser. Används för det mesta på Foodservice.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov