Kampanjutfall

Ändrad den Tis, 5 nov., 2019 vid 1:55 E.M.

Kampanjutfall finner du under kampanjer.


Kampanjutfall är en rapport för uppföljning av kampanjutfall på centralt bokade kampanjer ”Drilldown format”. 

Rapporten visar bland annat budget och utfall för antal pallar, Kartonger, Styck, totalt och värde.



Rapporten kan segmenteras i 9 olika steg där det finns följande grupperingsmöjligheter.



  • Block
  • Distrikt
  • Kampanj
  • Kategori
  • Kedja
  • Kund
  • Produkt
  • Produktgrupp
  • Region
  • Ingen – För att få en rådata lista
  • Du kan förutom kampanj även göra filtreringar på Kedja, Grossist, Kunder, Produkter, Försäljningstyp, Villkorstyp och Distrikt.
  • Tidsintervallet kan vara antingen Inget slutdatum, Leveransdatum, Orderdatum eller Säljcykel.
  • Välj gruppering
  • Välj antingen Kör eller Kör som säljmål


Kör som säljmål visar alla orderrader där en produkt ingår i urvalet. Vilket betyder att om en order har tagits utanför kampanjen räknas ändå produkten med.

Kör visar endast orderrader som är tagna i kampanj.

Med hjälp av pilarna kan du öppna/stänga i de olika nivåer som finns i rapporten beroende på dina val. (Detta kan du även göra genom att klicka på +-tecknet framför raden)



Rapporten går att skriva ut eller att exportera till Excel.

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov