Besöksbilden

Ändrad den Ons, 6 dec., 2023 vid 4:23 E.M.

Inne i besökssidan kan du t.ex lägga order, registrera besök, skapa uppgifter, se historik och rapporter för kunden.


Kundinformation:

Till vänster i besöksbilden finns information om kunden. 

Här kan du  gå till kundkortet, planera ett nytt besök, titta på befintliga uppgifter eller skapa nya, se dokument eller bilder som är kopplade till kunden samt direkt här starta kameran för att ta en ny bild.

Om koordinater finns inlagda på kunden får du även här upp en karta som hjälper dig att hitta dit.


Verkställ:

  1. Välj Registrera ny order för att knappa in order till kunden. Om det finns en siffra längst upp till höger i denna ruta visar den hur många Ej insålda kampanjer det finns kopplade till kunden. 
  2. Välj Registrera nytt besök för att registrera ett besök för kund.
  3. Inventering - Här registreras antal face per artikel in. Om det finns en siffra längst upp till höger i denna ruta betyder det att det finns inventeringsorder kopplade till denna kund. 
  4. Marknadsfråga - Här svarar du på de marknadsfrågor som finns kopplade till kunden. Om det finns en siffra längst upp till höger i denna ruta visar den hur många obesvarade marknadsfrågor det finns kopplade till denna kund.
  5. Presentation - Här kan du se de presentationer som finns upplagda för kunden. Om det finns en siffra längst upp till höger i denna ruta visar den antalet presentationer som finns upplagda till kunden.
  6. Listning - Samma funktion som Inventering. Du fyller här i antal face per artikel. Under listning finns hela sortimentet. Om det står ett datum i rutan Listning visar det när du senast sparade i listningen.

 

Historik:

  1. I Oattesterade Order ser du Oattesterade orders för kunden 
  2. I Orderhistorik ser du Orderhistorik för kunden.
  3. I Besökshistorik ser du Besökshistorik för kunden.
  4. I Analysen kan du göra en snabb uppföljning för kunden
  5. I Order i vänteläge ser du Orders som ligger i vänteläge för kunden.
  6. I Status EDI ser du status för EDI orders som har skickats till kunden.
  7. I Leveransplan ser du en leveransplan för just denna kund. Går att se 1 år bakåt i tiden, framåt i tiden syns allting som finns inlagt.
  8. Kampanjöversikt - Här ser du vilka kampanjer som finns upplagda på kunden, du kan välja vilket år du vill se. Du kan även sortera efter Orderdatum, Leveransdatum och Uppföljningsvecka.  


De alternativ som du finner under Historik finns även på startsidan. 

Om du går in i dessa funktioner via startsidan visas historiken för alla dina kunder, medans här i besöksbilden ser du endast historik för den valda kunden.


Rapport:


Knapparna längst till höger (Rapport) används om ni har POS-data.



Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov