Status | Beskrivning | Förklaring |
0 | Ej behandlad | Ordern har inte skickas |
Åtgärd: Kontrollera att tjänsten som skickar EDI inte har stannat eller kontakta Nordman
Status | Beskrivning | Förklaring |
2 | Skickad ej bekräftad | Bekräftelse saknas |
Åtgärd: Avvakta ett tag, kontakta Nordman senast nästa dag. Det kan ha blivit något fel på filen så orderna måste skickas om.
Status | Beskrivning | Förklaring |
4, 9 | Bekräftad men......fel | Textmeddelande från grossist |
Åtgärd: Läs meddelandet genom att dubbelklicka på ordern och leta fram EDI kolumnen där närmare förklaring finns.
Status | Beskrivning | Förklaring |
-2 | Ej skapad (Fel G.artikelnr) | Felaktigt/saknas grossistartikelnummer i Argus |
Åtgärd: Ändra/Lägg in artikelnumret på Block – fliken sortiment, markera raden med berörd order och klicka på Skicka om - Ordern får då status 0 och skickas med nästa ordinarie sändning.
Status | Beskrivning | Förklaring |
8 | Bekräftad | EDI är avslutat och OK |
Åtgärd: Ingen.
Status | Beskrivning | Förklaring |
10 | Avslutad | EDI är avslutat och OK |
Åtgärd: Ingen.
Status | Beskrivning | Förklaring |
-1 | Ej Skapad (Fel G. kundnr) | Kunden har felaktig eller saknar lokaliseringskod |
Åtgärd: Öppna kundens kundkort, välj fliken överföring. Skriv in den rätta lokaliseringskoden,
markera raden med berörd order och klicka på Skicka om – ordern får då status 0 och skickas med nästa ordinarie sändning.
Status | Beskrivning | Förklaring |
100 | Ingen EDI order | Är oftast en statistikorder eller annan villkorstyp. |
Åtgärd: Ingen.
EDI order som ej är skickade går att makulera, då får ordern status 10 (Avslutad).
Alla svar som kommer från grossist med någon ändring eller felaktighet ändras inte i Argus, ni bör kontakta grossisten för åtgärd.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov