Beskrivning och åtgärd vid EDI status

Ändrad den Ons, 17 okt., 2018 vid 11:49 F.M.

 

Status
Beskrivning
Förklaring
0
Ej behandlad
Ordern har inte skickas

Åtgärd: Kontrollera att tjänsten som skickar EDI inte har stannat eller kontakta Nordman


Status
Beskrivning
Förklaring
2
Skickad ej bekräftad
Bekräftelse saknas

Åtgärd: Avvakta ett tag, kontakta Nordman senast nästa dag. Det kan ha blivit något fel på filen så orderna måste skickas om.


Status
Beskrivning
Förklaring
4, 9
Bekräftad men......fel
Textmeddelande från grossist

Åtgärd: Läs meddelandet genom att dubbelklicka på ordern och leta fram EDI kolumnen där närmare förklaring finns.

 

Status
Beskrivning
Förklaring
-2
Ej skapad (Fel G.artikelnr)
Felaktigt/saknas grossistartikelnummer i Argus

Åtgärd: Ändra/Lägg in artikelnumret på Block – fliken sortiment, markera raden med berörd order och klicka på Skicka om - Ordern får då status 0 och skickas med nästa ordinarie sändning.


Status
Beskrivning
Förklaring
8
Bekräftad
EDI är avslutat och OK

Åtgärd: Ingen.


Status
Beskrivning
Förklaring
10
Avslutad
EDI är avslutat och OK

Åtgärd: Ingen.                     


Status
Beskrivning
Förklaring
-1
Ej Skapad (Fel G. kundnr)
Kunden har felaktig eller saknar lokaliseringskod

Åtgärd: Öppna kundens kundkort, välj fliken överföring. Skriv in den rätta lokaliseringskoden, 

markera raden med berörd order och klicka på Skicka om – ordern får då status 0 och skickas med nästa ordinarie sändning.


Status
Beskrivning
Förklaring
100
Ingen EDI order
Är oftast en statistikorder eller annan villkorstyp.

Åtgärd: Ingen.


EDI order som ej är skickade går att makulera, då får ordern status 10 (Avslutad).

Alla svar som kommer från grossist med någon ändring eller felaktighet ändras inte i Argus, ni bör kontakta grossisten för åtgärd.


Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov