Underhåll - Administration - Företagskalender

Ändrad den Fri, 29 Sep 2023 vid 03:08 PM

Företagskalendern hittar du under Administration.

Här lägger du till diverse frånvaroorsaker som t.ex. semesterdagar, VAB, konferens, röda dagar m.m.




För att lägga till en frånvaroorsak på alla säljare, t.ex. Konferens klickar du på "Gruppnamnet", väljer orsaken och markerar dagarna det gäller. Då sparas frånvaroorsaken på alla.


 


Vill du endast lägga till frånvaroorsak på en säljare; tryck på namnet i vänster spalt, klicka på orsaken, t.ex. Semester och märk dagarna det gäller genom att klicka på dem. Då sparas detta på endast den specifika personen.




Dagarna du markerat som en frånvaroorsak i kalendern räknas bort i exempelvis olika typer av besöksrapporter.

I och med detta visas korrekta snittbesök i rapporter.


Skulle du vilja lägga till ytterligare orsaker i kalendern, kontakta oss för hjälp

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov