Orderhistorik finner du under Uppföljning
Detta är en uppföljning av ditt företags orderhistorik.
Här gör du även godkännande av ev. utbetalningar (attesteringar).
Fönstret som öppnas visar dig möjlighet till olika val för att förfina din sökning.
Nedan är möjligt att filtrera på:
- Cykel
- Orderdatum - välj datum fr o m och t om
- Leveransdatum - välj datum fr o m och t o m
- Kedja
- Artiklar
- Distrikt - val av säljare som registrerat ordern
- Villkorstyp
- Attestering
- Ordernummer
- Kund
- Grossist
- Leverantör
- Kundklass
- Kundtyp
- Nielsenområde
När du gjort dina val, klicka på Sök i Menyraden
En lista med aktuella order visas:
Om du vill kan du också filtrera direkt på varje kolumn
Det finns möjlighet att exportera till Excel.
Klicka på Excel-knappen i Menyraden om du vill bearbeta din framtagna lista ytterligare.
Attestering
För att se order som säljarna attesterat, bocka ur från och med datum i orderdatum samt bocka i den lilla rutan till vänster om Attestering
När du nu vill attestera dessa till nästa steg klicka på Markera alla (eller markera de order du vill attestera) och därefter Attestera
De markerade orderna har nu fått en ny Atteststatus - Godkänd. Skulle du upptäcka att du attesterat en order du inte borde attesterat går den att backa status på genom att markera den när du sökt fram den och sedan klicka på Attestera om, den får då status "Attesterad av säljare" igen.
Om säljarna upptäcker att de attesterat någon order som de inte borde attesterat går de också att backa genom att söka fram berörd order och sedan klicka på "Ändra status till ej frisläppt".
Makulera order
För att makulera en order öppnar du upp den ordern du vill makulera.
Om du vill makulera hela ordern väljer du alternativet Makulera.
Om du vill makulera en eller flera orderrader markerar du de orderraderna och väljer alternativet Makulera rad.
Har du valt makulera rad kommer raderna raderas när du klickar på knappen.
Väljer du Makulera kommer nedan ruta upp, där väljer du Makulera.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov