Registrera besök

Ändrad den Fre, 5 nov., 2021 vid 8:42 F.M.

Registrera besök

För att registrera ett besök följer du nedan steg:


1. Gå in under Besök på startsidan

2. Välj kund

3. Inne på vald kund, klicka på Besök under rubriken Verkställ

4. Välj besökstyp – Detta är obligatoriskt. Här väljer du det alternativ som stämmer överens med besöket du gjort.



Överst visas information om kunden samt datum för besöket. Det är alltid dagens datum som kommer upp och detta går inte att ändra, varken framåt eller bakåt.


Välj besökstyp – Detta är obligatoriskt. Klicka på pilen till höger, då visas de valbara besökstyperna upp (Säljbesök, Servicebesök, Telefonförsäljning, Ombyggnation, Plockbesök) välj det alternativ som stämmer överens med besöket du gjort.


Köpt – Om du har registrerat en order innan på denna kund kommer ja att redan vara ibockat.

Lämnat offert – Välj nej eller ja


Leverantör – Klicka på pilen till höger, då kommer alla förvalda leverantörer upp om detta är något Ni använder


Notering – Klicka på pilen till höger, då går det att skriva in en notering för detta besök. Klicka sedan på Spara för att spara 

noteringen. Om du ångrar dig och inte vill skriva i en notering trycker du på Ångra för att komma tillbaka till besöksbilden


Aktivitet – Här registrerar du dina besöksaktiviteter med antal och tid. För att komplettera besöksaktiviteten med leverantör och produktgrupp så klickar du på pilen ovanför aktiviteten


När du är klar med registreringen klickar du på spara. 






Du kan makulera och göra ändringar på besöket om du inte har kommunicerat.

Vill du göra ändringar, gå in på besöket och välj Ja i vyn nedan. Välj Nej om ett nytt besök ska registreras.





Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov