Kundkortet ger dig information om dina kunder och kontaktpersoner.  


För att komma åt kundkortet, går du in på Kunder under fliken Basdata.

Du kommer även åt kundkortet när du är inne i Besöksbilden. Där trycker du på i:et efter kundnamnet.








När du kommit in på Kundkortet, ser du att det ligger fem flikar längst ner på skärmen (inringade i nedan vy):


Basdata - Den flik du kommer in på. Här finns all basdata om kunden. Kundnummer, Namn, Adresser, Kedja, Mailadress till butiken, Besöksfrekvens, Lokaliseringskod, Bankgironummer m.m. Här kan du lägga in Besöksdagar för kunden och dessa blir sedan sökbara när du gör din planering.


Grossister - Här ligger alla grossister som är kopplade till kunden. För att en grossist ska vara valbar i orderbilden måste den vara upplagd på kundkortet. Här kan du också se vilket kundnummer kunden har hos grossisten. Oftast läggs detta upp från Backoffice men det går att lägga in grossister och grossistkundnummer från din iPhone också.


Kontakter - Här ligger alla kontaktpersoner som är kopplade till kunden. I denna flik kan du lägga till, ändra och ta bort kontaktpersoner. Information om hur du går tillväga kommer nedan.


Karta - Här kan du se var din butik ligger i en kartbild. Kartbilden går att zooma. För att detta ska fungera måste butikens koordinater finnas inlagda på kundkortet. Du måste också vara uppkopplad för att detta ska fungera. 


Klicka på Mer för att se ytterligare fält:

Statistik - Under denna flik finns information om bl.a. Kundklass och Organisationsnummer. Denna flik kan också företaget använda för att lägga in fasta frågor om kunden.

 

Hyllandel - Om Ni mäter hyllandelar så är det under denna flik resultatet syns.


Egna fält - Denna flik är precis som statistikfliken till för företag som vill lägga in fasta frågor eller upplysningar om kunden.

Här finns även Notering, Besökshistorik, Dokument och Leveransplan.






Fliken Grossister:


I nedan vy ser du hur det ser ut under Grossister. För att lägga till en grossist trycker du på plustecknet uppe till höger.




Fliken Kontakter:


För att skapa en ny kontaktperson trycker du på plustecknet uppe till höger.

Lägg in så mycket info du kan om kontakten. E-post till kontaktpersonen är bra att lägga in, då alla e-postadresser som ligger på kundkortet kommer upp som valbara när du ska maila t.ex. ett orderunderlag från Argus.

Tryck på Spara.

Tryck på Kontakter så är du tillbaka på fliken Kontakter


För att ändra uppgifter på en kontaktperson så klickar du på den kontakt som du vill ändra

Skriv in du vill göra och tryck sedan på Spara.

Tryck på Kontakter så är du tillbaka på fliken Kontakter.


För att radera en kontaktperson så 'swipar' du från höger till vänster på den kontaktperson du vill ta bort.

Klicka på Ta bort kontakt.










Fliken Karta:


Här i nedan vy ser du vart kunden ligger. Du kan zooma in och ut på kartan. Genom att trycka på Beskrivning uppe till höger kan du också få en vägbeskrivning till kunden.