I Kundkortet hittar du all information om kunden. Det finns olika sätt att komma åt Kundkortet.
För att se Kundkortet på respektive kund går du in via Kunder under Basdata på Startsidan. Där dubbelklickar du på den kund du vill se information om och Kundkortet visas.
Du kan också komma till kundkortet när du är inne i besöksbilden. Klicka på Besök från startsidan.
Välj kund och klicka på ikonen Kundkort.
Det går även att komma åt Kundkortet via Oattesterade order och Orderhistorik. Klicka på någon av nedan bilder under Uppföljning, välj order och klicka på ikonen som föreställer ett huvud.
Kundkortet består av ett antal flikar.
Basdata - Här finns all basdata om kunden. Namn, Adresser, Kedja, Mailadress till butiken, Besöksfrekvens, Lokaliseringskod, Plusgiro m.m. Du kan här lägga in Besök- och Leveransdagar för kunden.
Grossist - Här ligger alla grossister som är upplagda för kunden. För att en grossist ska vara valbar i orderbilden måste den vara upplagd på kundkortet. Här kan du också se vilket kundnummer kunden har hos grossisten. Oftast läggs detta upp från Backoffice men det går att lägga in grossister och grossistkundnummer även från Win10 appen.
Kontakter - Här ligger alla kontaktpersoner som är kopplade till kunden. I denna flik kan du lägga till, ändra och ta bort kontaktpersoner. Information om hur du går tillväga kommer nedan.
Statistik - Under denna flik finns information om bl.a. Kundklass och Organisationsnummer. Denna flik kan också företaget använda för att lägga in fasta frågor om kunden.
Hyllandel - Om Ni mäter hyllandelar är det under denna flik resultatet syns.
Egna fält - Denna flik är precis som statistikfliken till för företag som vill lägga in fasta frågor eller upplysningar om kunden.
Besökshistorik - Här ser du besökshistorik för kunden.
Dokument - Här ser du dokument som ligger kopplade till kunden.
Notering- Här kan du lägga till Noteringar för kunden.
För att skapa en ny kontaktperson klickar du på nedan ikon.
Lägg in all information du har.
E-post till kontaktpersonen är alltid bra att lägga in då alla e-postadresser som ligger på kundkortet kommer upp som valbara om du ska maila t.ex. ett orderunderlag från Argus.
Klicka på Spara, då kommer du tillbaka till fliken kontakter.
För att ändra uppgifter på en kontaktperson dubbelklickar du på den kontakt som du vill ändra.
Skriv in de ändringar du vill göra och klicka på Spara.
För att ta bort en kontaktperson dubbelklickar du på kontaktpersonen och papperskorgen.
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov