Säljmålsuppföljning - Besökshistorik

Ändrad den Mon, 08 Apr 2024 vid 01:49 PM

Besökshistoriken är en uppföljning av säljarnas besökshistorik, du finner den under rubriken Säljmålsuppföljning.



När du går in i Besökshistoriken hamnar du direkt på fliken "Besökta kunder summerat".

  • Besökta kunder summerat - Visar alla besökta kunder summerade för vald period.


Filtrera på de sökparametrarna du vill se, t.ex. datum, kedja, distrikt etc. och klicka på Sök.



Vill du hellre se dina sökparametrar en annan besöksrapport kan du klicka dig vidare till någon av de andra flikarna till höger.

  • Besökta kunder detaljerad - Visar alla besökta kunder för vald period
  • Planerade och besökta kunder - Visar alla planerade och besökta kunder för vald period.
  • Ej besökta kunder - Visar de kunder som säljarna (ingående & huvudsäljare) inte har besökt under vald period.






Under Fritext kan du snabbt få fram specifika besök i ditt sökurval genom att skriva in vad du vill se, t.ex. ett distriktnummer. 



Klicka på Excelknappen om du vill få över sökurvalet till en Excel-fil. 


Via Fältväljaren kan du enkelt dölja fält som du ej vill se.




Vill du spara dina angivna sökparametrar för att kunna använda de igen kan du spara en variant.

Skriv en benämning i fältet Variant

Klicka på Spara

1. Spara varianten enbart för dig

2. Spara för alla om du vill att alla Backofficeanvändare ska ha tillgång till varianten.


Nästa gång du går in i besökshistoriken finns din variant sparad i listan.



Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov