Registrera Listning

För att registrera Listning på kund, följ nedan steg:


1. Gå in under Besök på startsidan

2. Välj Kund

3. Inne på vald kund, klicka på Listning under rubriken Verkställ. Om ett datum visas är det senaste gången en listning blev sparad. Under listning får du upp hela sortimentet.




Överst till höger finns det fyra symboler, som du ser i nedan vy.


Tratten - Genom att klicka på Tratten kan du välja vilka artikelstatusar du vill se.


Papperskorgen - Genom att trycka på papperskorgen kan du rensa all listning för den valda kunden. Du får upp en kontrollfråga som säger "Vill du verkligen rensa listningen?"


Scannern - Du som använder dig av Scanner, kan överföra listning till din iPhone genom att trycka på den här symbolen.


Pil i cirkel - Om du börjar med att trycka på denna kommer du att spara om all listning som ligger kopplad till befintlig kund, vilket gör att all listning får samma datum (dagens). Så fort du börjar lägga in antal face försvinner denna symbol och det står då Spara istället.



I vyn nedan markerar du vilka och hur många artiklar som finns i butiken genom att klicka på Antal face tills du får rätt antal.

Här kan du också välja vilka artiklar som är nyheter. Bocka då i Nyhet och en blå ruta visas ovanför (se ex. i bild nedan, där en 1:a står i den blå rutan).


För att nollställa en tidigare listad artikel, klicka i rutan längst ut till vänster på den produkt det gäller. Det blir då ett kryss och Antal face ändras till Noll. Se ex. på "Gröna äpplen" här i nedan vy.


När du har sparat listningen på kunden, visas det senaste listningsdatumet i besöksbilden.