Administration - Utbetalningar

Ändrad den Tue, 12 Mar 2024 vid 11:30 AM

Alla utbetalningar som har passerat leveransdatum ska attesteras av respektive säljare. Utbetalningarna hamnar då i status 2 ”Attesterad av säljare”

Alla utbetalningar som ligger i status 2 ska sedan attesteras en gång till av behörig i Backoffice och kommer då att hamna i status 10 ”Godkänd” och syns då i fliken Attesterad i bankmodulen.

Öppna upp bankmodulen genom att klicka på kugghjulet och välj Utbetalningar.


Kolumnerna har filtreringsmöjligheter för att du enkelt ska kunna se om t ex bankgironummer saknas.



För att markera vilka order du vill skapa filer för bockar du  i rutan till vänster om leverantör.

Vill du markera alla bocka i samma ruta men i menyraden. När orderna är markerade klicka på Skicka vidare valda order.


Om det saknas bankgiro på ordern visas detta felmeddelande om du försöker skicka ordern vidare. 



Notera kundnumret som saknar bankgiro eller postgiro.

Gå till kundkortet och lägg in korrekt nummer, klicka på spara.

Gå därefter tillbaka till bankmodulen och klicka på knappen Ladda om data



Om numret inte uppdateras, dubbelklicka på raden och välj bankgirot eller plusgirot.

Bocka i rutan "Ändra Giro nr i alla order till samma kund".

Klicka på Spara och stäng.


När orderna skickats vidare hamnar de i fliken Skapa underlag, det filformat som ni använder är förvalt.

Markera alla eller de order du vill skapa underlag för.

Klicka på Generera filer.



När du klickar på Generera filer skapas en Zip-folder med dina filer, den hamnar i Hämtade filer i din dator. 

Markera foldern och högerklicka – välj att extrahera, alternativt välj att skicka vidare hela foldern till den som ska använda den.

Klicka därefter på Skicka vidare alla, då skickas alla orders vidare till fliken Slutför.

Orderna hamnar nu i fliken Slutför.
Här klickar du på Avsluta alla, när du gjort det försvinner alla utbetalningar från Bankmodulen och får status 100 "Överfört till Affärssystem".








Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov