Säljmålsuppföljning - Order i vänteläge

Ändrad den Tue, 12 Mar 2024 vid 03:50 PM

Order i vänteläge är en uppföljning av ditt företags historik för vänteorder. Du finner den under rubriken 

Säljmålsuppföljning - Order - Order i vänteläge.


Sökmöjligheter


Inne i Order i vänteläge kan du filtrera din sökning genom att klicka på Tratten.

Produkter, datum och kund är några av de alternativ du kan söka på här.

När du valt de sökparametrar du vill få fram resultat för, klickar du på sök.




En lista med aktuella order visas nu.

Under Fritext kan du snabbt få fram specifika order i ditt sökurval genom att skriva in vad du vill se, t.ex. ett namn.


För att öppna upp en Order i vänteläge, dubbelklicka på raden för aktuell order och en ruta till höger öppnas med information för denna.


Du kan välja att se raderna som ligger i era vänteorder. Klicka på Orderrader längst till höger.

Då får du upp orderraderna på sökurvalet du gjorde tidigare.



En lista med aktuella orderrader visas nu. Du ser här hur många rader det ligger i varje order. Dubbelklicka på en rad för att öppna upp hela ordern.



Du kan välja att gruppera rapporten efter alla kolumner. 

Dra tag i den kolumn du vill gruppera på och släpp den i markerad ruta.


Rapporten visas då i en trädstruktur efter den kolumn du valde att gruppera efter.

Klicka på pilen för att öppna upp raderna.


För att se din rapport som tidigare igen, klicka en gång på rutan bredvid Gruppering, i nedan bild "Distrikt".


Klicka på Excelknappen om du vill få över sökurvalet till en Excel-fil.


Via Fältväljaren kan du enkelt dölja fält som du ej vill se.

Vill du spara dina angivna sökparametrar för att kunna använda de igen kan du spara en variant.

Skriv en benämning i fältet variant

Klicka på Spara

1. Spara varianten enbart för dig

2. Spara för alla om du vill att alla Backofficeanvändare ska ha tillgång till varianten. 


Nästa gång du går in i orderhistoriken finns din variant sparad i listan.


Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov