Registrera besök

Ändrad den Tors, 4 nov., 2021 vid 8:55 F.M.

Registrera besök



För att registrera ett besök följer du nedan steg:


1. Gå in under Besök på startsidan

2. Välj kund

3. Inne på vald kund, klicka på Besök under rubriken Verkställ

4. Välj besökstyp – Detta är obligatoriskt. Här väljer du det alternativ som stämmer överens med besöket du gjort.





  

I nedan vy ser du raderna Köpt och Lämnat offert.

Köpt - Om du har registrerat en order innan på denna kund, kommer ja att vara ifylld.

Lämna offert - Välj nej eller ja






I vyn nedan ser du hur du kan registrera dina besöksaktiviteter med antal och tid.

Klicka på pilen bredvid aktiviteten, välj antal och minuter på - och + tecknen.

För att komplettera besöksaktiviteten med leverantör och produktgrupp klickar du på Leverantör eller prod.grp.


På den vänstra sidan i vyn står information om kunden samt datum för besöket. Det står alltid dagens datum. 

Detta går inte att ändra varken framåt eller bakåt.

 





Här nedan kan du välja om du vill skriva en notering för detta besök. Då trycker du på pilen bredvid Notering, skriver vad du vill att det ska stå och trycker på Spara. Om du ångrar dig och inte vill skriva en notering, tryck på Ångra för att komma tillbaka till besöksbilden.

Här kan du också välja leverantör. Klicka på pilen till höger om Leverantör och alla förvalda leverantörer kommer upp (om detta är något ni använder er av).


När du är klar med registreringen klickar du på Spara.






Du kan makulera och göra ändringar på besöket om du inte har kommunicerat. Vill du göra ändringar, gå in på besöket och välj Ja i vyn nedan. Välj Nej om ett nytt besök ska registreras.




Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov